naomi-ghana.reismee.nl

Special Olympics

Even een toelichting bij de foto's die ik net geplaatst heb. Vorige week donderdag en vrijdag zijn hier in Tamale de special olympics georganiseerd. Super leuk initiatief! Lianne, die ook op Yumba 'special' school werkt heeft meegeholpen met organiseren en trainen van de atleten. Op de dagen van de olympische spelen hebben we, met nog aantal vrijwilligers uit Tamale en Bolga, ook geprobeerd ons steentje bij te dragen. Op donderdag bestond het programma uit een openingcremonie, jup inclusief olympisch vuur, wat met enige moeite en geduld uiteindelijk geregeld was. Toen de vlam eindelijk aangestoken was rende de atleet zo hard weg dat vuur gelijk uit was haha. Ik heb geprobeerd foto te maken maar de jongen rende echt te snel. De dag werd vervolgd met rennen van verschillende afstanden, verspringen en kogelstoten. Op vrijdag was er voetbal! Samen met Danielle heb ik het 'medical' team versterkt, maar 'gelukkig' geen echt spannende casussen dus hebben we de kids vooral voorzien van genoeg te drinken en vooral genoten van wat we zagen.


De organisatie was wel echt helemaal typisch Ghanees, dus zorgde bij sommige van de vrijwilligers voor enige stress haha maar uiteindelijk is allemaal goed gekomen en de kinderen hebben super leuke tijd gehad. En wij hebben nu eindelijk het super fancy stadium van binnen kunnen zien.


Bij de slotceremonie werd het belang van de spelen nog eens benadrukt, waarna we allemaal; atleten, organisatoren, vrijwilligers etc samen hand in hand een kring gevormd hebben en hand in hand naar het midden van de cirkel zijn gelopen, om het groepsgevoel en gelijkheid te benadrukken, bezorgde sensy- me natuurlijk een brok in mijn keel en natte oogjes.


Het weekend na de olympische spelen ben ik met Danielle afgereisd richting Bolga voor een feestje in the Green House in Karimenga, leuk stekkie en leuk feesie! Op weg naar Karimenga in de trotro (ongeveer 2,5u) zaten we naast twee toch wel vrij dominante Ghanese dames die op alle zaken voorafgaand aan de start van de trotro-rit al commentaar gegeven hadden. Danielle en ik zaten lekker te kletsen toen halverwege de rit en een van de dames vroeg op de welke dag we geboren zijn. Laat ik nu nog weten van mijn tijd in Techiman, Ashanti-region, dat ik Adua ben (op maandag geboren) dus dat vertelde ik. Waarop haar antwoord was 'Ahaaa, monday-born always talk TO much'. Ahaaa, dus daar komt het door! Hoewel het voor hun meer 'n opmerking was om ons eindelijk eens stil te krijgen geloof ik haha.


Verder is Robert momenteel verkouden geworden na de regen. Vreselijk ellendig natuurlijk. Hij kan niets eten want dan krijgt ie geen adem meer etc etc. Mannen..Nu slaapt ie al 2 nachten met een ui naast zijn hoofd: goede traditional Dutch Healing. Nicholas opperde al of ie niet met anti-biotica moest beginnen.. Of andere pillen..


Dit weekend naar Mole National Park met Lianne, haar broer (uit gastgezin) en Robert. Schijnt heel leuk plekje te zijn dus ben erg benieuwd! Jullie horen het volgende week!


Liefsssssssss!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!