naomi-ghana.reismee.nl

Congratz, you\'re growing fat!

Zo, daar ben ik alweer. Ik zal jullie eens even lekker maken met een jaloersmakend verslag van ons weekendje naar Mole National park. Of zeiden de foto's al genoeg?!


Afgelopen vrijdag op zaterdag zijn we dus met onze Ghanese 'broers' naar Mole National Park geweest, dit op zo'n 3uurtjes afstand van Tamale. Robert is in Damango (regio van Mole) naar school geweest, maar was nooit naar Mole geweest.. Uiteindelijk was hij toch behoorlijk onder de indruk.


Vrijdag hadden we om half 8 op Damango-station (trotro-station) afgesproken. Helaas hadden we net pech en was er nog maar 1 plekje over dus moesten we wachten tot nieuwe trotro gevuld was. Al met al 'viel' dit mee en vertrokken we 10 over 10 richting Damango om vanaf daar met taxi (knusjes) richting Mole te gaan. Wauw! Wat een plek!


Vrijdagmiddag hebben we lekker vertoefd aan het zwembad, met uitzicht op een badderende olifant trouwens. Eindelijk kon ik de werkelijk verwachte kleur van een zwembad aan Robert laten zien. Het water in de zwembaden in Tamale is namelijk vaak groen, wat volgens hun toch ook echt zo hoort, komt namelijk door de chemicalien zeggen ze. Uhuuuuu.


Robert en Mohammed kunnen, net als meeste Ghanezen, niet zwemmen maar hebben dit wel vol overgave geprobeerd. We hebben we streng toegezien dat ze in het ondiepe gedeelte bleven want Mohammed bleef nog wel enigzins boven maar Robert zonk bij iedere poging tot schoolslag gelijk naar de bodem.


Robert was tevens zwaar onder de indruk van de 'bathing kano' op hun kamer. Gelukkig kon ie daar veilig in badderen ;)


Zaterdag om 7uur 's morgens verzameld voor de wandelsafari. Van te voren hadden we vanaf het hotel al 4 badderende olifanten gespot, daar zijn we bij de safari dan ook directement heen gelopen en gelukkig waren ze er nog, wat een prachtig beeld! Lag trouwens ook nog een krokodil te chillen daar bij het water. Hierna nog even gewandeld door het park, heerlijk die geuren, geluiden en rust. Op een gegeven moment had de gids wel heel erg haast iedereen bij elkaar te krijgen, wij liepen stiekempjes alvast vooruit en wat zagen we daar tussen de bomen; de olifanten. Nu echt van dichtbij en op 't land, wat lijken ze opeens nog veel groter dan!


Al met al was een gaaf en gezellig uitje! Ook was het echt leuk om te zien hoe leuk Robert en Mohammed het vonden!


Verder hoor ik bijna dagelijks 'ah, you're looking good!' Dan zou je denken, oh leuk! Dankje! Maar helaas volgt het vaak door: 'you're really growing fat' Oh hm. Voor hier een super- compliment maar zelf ben ik er niet al te happy mee dus ga stiekempjes toch proberen te minderen. Trouwens nog wel steeds genoeg 'huwelijksaanzoeken'. Vanmorgen was ik bij een van de kinderen toen er een groepje leerlingen, jaar of 12 om de hoek kwamen kijken. Leken net stel giechelende meiden, maar dit waren toch jongens. Op een gegeven kwam er eentje met de boodschap: ''my friend is in love with you..''


Momenteel zit ik trouwens aan een 0 calorien-ijsje haha; bevroren 'pure water'. Toevallig zo gekocht want 'light' kennen ze hier niet, echt niet. Wel 'maken' ze alles hier gezonden. Zo verkopen ze hier fanice, dat is vanille soft ijs, waarvan ze je op de verpakking laten geloven dat 't erg gezond is; vol met vitamines en mineralen! Ik zal er keertje foto van maken, heb je volgende keer goed excuus voor een lekker softijsje.


Verder natuurlijk nieuws over het 'Ebola virus'. Jullie zijn er meer mee in de ban dan de Ghanezen geloof ik want heb er nog niemand over gehoord. Maar ik zal goed oppassen. Ik geloof dat vooral over wordt gedragen bij verzorging van de zieke mensen en na het overlijden ervan en dat ben ik toch niet van plan. Ik hou me uit de buurt!


Thankssss weer voor het volgen en reageren op mijn blog, zo leuk!


Liefs!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!